Zbavte se ve své kanceláři stohů papírů. Archivujte své dokumenty elektronicky a v souladu s [...]
Společnost AHOLD Czech Republic, která v České republice provozuje síť supermarketů a hypermarketů Albert zavedla EDI zprávu RETANN, která slouží jako oznámení o vrácení zboží, tzv. vratka. Zpráva RETANN je používána, pokud chce obchodní řetězec vrátit zboží dodavateli z určitého specifikovaného důvodu (poškozené zboží, zboží k opravě apod.), a slouží jako podklad pro následné dobropisování.
RETANN v České republice používá při EDI komunikaci obchodní řetězec TESCO, který tuto zprávu zavedl jako první před několika lety. Část dodavatelů do obchodních řetězců tedy vratku v elektronické podobě již aktivně využívala, nyní se pole jejího využití rozšiřuje i na komunikaci se společností AHOLD.
Specifikace pro použití EDI zprávy RETANN vznikala na půdě společné iniciativy výrobců a členů dodavatelských řetězců, tzv. ECR. Zde se na její přípravě podílela společnost GS1 Czech Republic spolu se zástupci předních českých EDI poskytovatelů, Editel CZ a CCV Informační systémy, kteří v ECR pravidelně působí jako externí odborní zástupci a pomohli při tvorbě českého národního subsetu této zprávy, zejména díky jejich zahraničním zkušenostem s jinými obchodními partnery.
Zatímco zpráva RETANN slouží jako podklad pro přípravu dobropisů na vrácené zboží, zpráva typu RECADV je k tomu, aby redukovala počet tzv. množstevních dobropisů. Pomocí RECADV (avízo o příjmu zboží) potvrzuje odběratel dodavateli, jaké zboží od něj skutečně přijal. Díky RECADV tak dodavatel může vystavit fakturu, u které má de facto stoprocentní jistotu, že bude akceptována, protože odpovídá skutečně naskladněnému zboží. V České republice už RECADV používají řetězce Billa, Globus, SPAR a další. Společnost AHOLD plánuje zavedení této zprávy v roce 2011 spolu se zprávou DESADV (avízo o dodání zboží), která s ní bezprostředně souvisí.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?