Zcela nový on-line nástroj pro tvorbu logistických etiket s SSCC (Serial Shipping Container Code) [...]
V České republice a na Slovensku právě finišuje historicky první ročník soutěže o nejrychlejší vykládku kamionů Speed Docking. Jejím cílem je zefektivnění procesu vykládky pomocí většího využívání moderních nástrojů pro identifikaci zboží, sdílení dat a plánování dovozových oken. Organizátorem je Česko-Slovenská iniciativa ECR.
Z historie soutěže
Soutěž Speed Docking vznikla v roce 2011 v Nizozemsku z iniciativy výrobní společnosti Mars a logistického providera Kuehne + Nagel. Projekt, ke kterému se připojila společnost H.J.Heinz, měl za cíl formou soutěže identifikovat slabá a neefektivní místa v procesu distribuce a vykládky zboží od dodavatele k obchodnímu řetězci.
V roce 2012 se do soutěže zapojily další firmy a záštitu projektu poskytla nizozemská členská organizace GS1. O rok později se soutěžilo již ve všech zemích Beneluxu za účasti dvaceti předních dodavatelů FMCG (Unilever, Coca-Cola, PepsiCo, Nestlé a další) a všech maloobchodních řetězců zastoupených v regionu. Do projektu se tehdy poprvé zapojily univerzity.
Letos se Speed Docking koná také ve Švýcarsku, Polsku, Irsku a dále v České republice a na Slovensku. U nás a našich východních sousedů soutěž přitom probíhá souběžně a společně se i vyhodnocují výsledky v osmi jednotlivých soutěžních týdnech. Rychlost vykládky se měří ve 40 distribučních centrech velkých obchodních řetězců, přičemž o nejefektivnější vykládku bojují společnosti jako Tesco, Penny Market, SPAR, AHOLD, Globus a MAKRO.
Hodnocení probíhá na základě celkové doby, kterou kamion stráví v prostoru DC, boduje se nejrychlejší a nejefektivnější příjem zboží. Dílčí dodávky jsou přitom překalkulovány na plný kamión. Pro vyhodnocení efektivity vykládky se využívá speciální metodika vypracovaná společností CAROZ, zohledňující celou řadu faktorů. Například zda dopravce přijíždí z hlediska závozového okna s kamionem včas anebo zda dopravce využívá vratné obaly a musí na ně čekat.
Soutěž potvrzuje smysl inovací |
---|
Výsledky zahraničních ročníků soutěže potvrzují přínosy využívání nástrojů pro strandardní automatickou identifikaci a sdílení dat: logistické etikety GS1 a SSCC kódem a výměny EDI zpráv (elektronického dodacího listu DESADV a příjemky RECADV), stejně jako nástrojů pro plánování dovozových oken. Soutěž také motivovala dodavatele k využívání maximální kapacity přepravy. |
Soutěžní týden | Termín konání | Vítěz soutěžního kola |
---|---|---|
1 | 24. března - 28. března | Billa |
2 | 31. března - 04. dubna | Penny Market |
3 | 07. dubna - 11. dubna | Lidl /DC Brandýs nad Labem |
4 | 14. dubna - 18. dubna | Penny Market DC Nýřany |
5 | 21. dubna - 25. dubna | Kaufland, Říčany u Prahy, Jesenická |
6 | 28. dubna - 02. května | Tesco DC Postřižín |
7 | 05. května - 09. května | |
8 | 12. května - 16. května |
Celkový vítěz i kompletní výsledky všech osmi soutěžních týdnů v rámci České republiky a Slovenska budou vyhlášeny v polovině června na stránkách www.speeddocking.cz
Výsledky ze všech zemích pak naleznete na adrese www.speeddocking.eu
- red -
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?