Každá 10. poptávka neuspokojena, českým e-shopům chybí technologie

 11. 06. 2021

Covid situace se v online prodeji stala jak velkou příležitostí, tak i destrukcí a to zejména pro menší a střední e-shopy, které, jak vyplývá z dat společnosti Inventoro, se nestíhají přizpůsobit masivnímu nárůstu online prodejů.

Průměrná dostupnost zboží v malých a střední e-shopech v České republice je podle interních dat společnosti Inventoro 89 %. Toto číslo říká, že 11 zákazníků ze 100 si chce něco koupit, ale nemohou, neboť prodejce má zboží vyprodané. Přičemž tyto promarněné příležitosti znamenají pro průměrný český online obchod 221 000 Kč v ušlých tržbách každý měsíc.

Prodejcům rapidně roste hodnota jejich zásob

Oproti tomu (a proti logice věci) prodejcům rapidně roste hodnota jejich zásob. Podle údajů Inventoro, měřených na skutečných klientech, je 40 % zásob u online maloobchodníků nadbytečných. Přičemž u některých toto číslo přesahuje i 60 %.

„Zlatá horečka online nakupování v období globální pandemie si začíná vybírat svou daň. Nízká dostupnost zboží a vysoká hodnota zásob: to jsou dva jasné signály, že v českých eshopech existuje ještě parník příležitostí na zlepšení ziskovosti,” říká Tomáš Formánek, CEO společnosti Inventoro.

S vyšším počtem prodejů a produktů exponenciálně roste komplexita řízení firmy

Podle něj příčinou těchto hodnot je, že se prodejci snaží kočírovat prudký nárůst prodejů tradičním způsobem, tedy selským rozumem. To je však neudržitelné. „S vyšším počtem prodejů a produktů exponenciálně roste komplexita řízení firmy. V určitý moment majitelé firem už neudrží všechna čísla v hlavě a začne jim to přerůstat přes hlavu. To je úplně jiná praxe oproti velkým hráčům, kteří jsou zvyklí řídit svůj provoz pomocí pokročilé matematické predikce,” vysvětluje Formánek a dodává, že ušlé prodeje většinou zhodnotí právě dominantní hráči na úkor rodinných lokálních prodejců.

Zdroj: systemylogistiky.cz

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?