Zcela nový on-line nástroj pro tvorbu logistických etiket s SSCC (Serial Shipping Container Code) [...]
Ještě před dvěma lety nebyla elektronická výměna dat mezi českými e-shopy prakticky vůbec rozšířena. Dnes si již elektronickou cestou vyměňují strukturované doklady téměř všichni velcí hráči v e-commerce a výhody postupně začínají chápat také menší provozovatelé. Jak z EDI vytěžit co nejvíce výhod v co nejkratším čase na rychle se vyvíjejícím trhu internetového obchodování bylo ústředním tématem diskuse na letošním logistickém kongresu za účasti zástupců Alza.cz, Datart, Nestlé a CCV Informační systémy.
Osmnáctý ročník největšího českého logistického kongresu se letos konal v Aquapalace Hotel Prague v Čestlicích. Účastnila se ho řada odborníků z významných společností i nezávislých expertů. Přednášeli zde o logistických trendech ve firmách a obecně o logistickém prostředí v následujících pěti letech i o rozvoji e-shopů a globalizaci jako faktorech významně ovlivňujících logistiku.
Když se na letošním kongresu EASTLOG mluvilo o možnostech rozvoje logistiky v budoucnosti, figurovala na prvních místech vždy efektivní komunikace napříč celým dodavatelsko odběratelským řetězcem.
Již během TRENDLOGu v bloku "Klíčové otázky pro logistiku retailu a FMCG" zdůraznil Martin Šmela, vedoucí logistiky v obchodním řetězci BILLA, že "Nejdůležitějším faktorem v logistickém procesu je právě komunikace. Technologie pro její zefektivnění a automatizaci je základním kamenem a samozřejmostí.""Bez kvalitních kmenových dat se neobejdeme. Ty jsou pro efektivní komunikaci další nutnou podmínkou" doplnil ho Robert Kuchar, generální ředitel MD logistika a dodal, že "na základě správných kmenových dat a efektivní komunikace je poté možné dělat kvalitnější forecasting, který pomůže odbourat problémy, vznikající především díky velkým nárazovým akcím, jakož jsou typicky promoce."
Program kongresu v hlavním sále vyvrcholil panelovou diskusí, která byla vyhrazena tématu EDI (Electronic Data Interchange) v komunikaci e-shopů se svými dodavateli. Do diskuse se zapojili pánové Rudolf Žůrek, ředitel logistiky, Alza.cz, dále Roman Volf, ředitel logistiky a zásobování ČR, DATART INTERNATIONAL, Pavel Moravec, ředitel ICT, Nestlé Česko a David Reichel, ředitel divize eBussines ve společnosti CCV Informační systémy.
Snaha o poskytnutí co nejlepší služby zákazníkům vede také e-shopy k nutnosti zajistit plynulý a rychlý tok informací o aktuálních dodávkách i o stavu zásob. Aktuálně jsme proto svědky boomu EDI komunikace. To potvrdili také oba zástupci velkých e-shopů. Zároveň Roman Volf připomenul, že se EDI v e-commerce šíří velmi rychle: "V Datartu se nám podařilo nahradit více než polovinu papírových dokladů během prvních měsíců od spuštění EDI komunikace."
Důkazem, jak dokáží rychle a efektivně zavádět nové technologie společnosti v prostředí e-commerce, bylo mimo jiné první místo v soutěži EDI projekt roku, kterou v loňském roce ovládl tuzemský MALL.cz (viz článek: Za nejlepší EDI projekt roku 2014 oceněn MALL.CZ).
Společnost Nesté, kterou zastupoval v diskuzi Pavel Moravec, není v EDI žádným nováčkem. Naopak je často průkopníkem a nositelem inovací. Pavel Moravec šel tedy ještě dál, když prohlásil: "EDI vidím v budoucnu jako naprostý standard napříč trhem. Je to věc, která funguje a Nestlé si bez EDI nedokáže komunikaci s e-shopy představit."
Proč se prosazuje EDI čím dál tím více také v české logistice poodhalil David Reichel: "Poskytovatelé logistických služeb již často mají elektronickou výměnu dat se svými velkými zákazníky nastavenou. Jedná se ale o tzv. end-to-end komunikaci, která se týká pouze těchto dvou partnerů. Vnímají totiž toto unikátní propojení jako další možnost připoutat si zákazníka. Toto řešení je však velmi nákladné a to jak implementace, tak následný provoz. Český rybník je malý, velcí zákazníci jsou rozebraní a je tedy potřeba hledat úspory v procesech a mnohokrát zmiňované komunikaci také s menšími zákazníky. K tomu je lety prověřené EDI ideální a pomocí webových portálů si dnes mohou s logistickými poskytovateli služeb vyměňovat data elektronicky dokonce malé firmičky, které mají třeba jen jednoduchý účetní software."
Více informací k logistickému portálu pro EDI komunikaci najdete na: www.ccv.cz/elektronicka-komunikace-edi/orion-edi-pro-logistiku/logisticky-portal-edi/
Program byl rozložen do dvou dnů a těchto programových sekcí:
Součástí kongresu je tradičně také LOGISTICKÝ BUSINESS MIXER ve formě zábavně společenského večera pro logistický networking.
Mediálním partnerem akce byl též informační portál EDIZone.cz.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?