6x rychlejší odbavení objednávek díky skladovému systému

Sklad
 13. 03. 2020

Společnost Bonus Bona pro zefektivnění svého skladového hospodářství nasadila do svého skladu cloudový systém LOKiA WMS. Odbavení objednávek je nyní v průměru 6x rychlejší, firma se zbavila problémů se záměnou zboží a díky tomu ušetřila jedno pracovní místo.

Skladový systém LOKiA WMS od firmy GRiT nasadili v Bonus Bona v srpnu 2019. E-shop se zubními kartáčky zubni-kartacek.cz dříve trápily časté záměny zboží – skladníci omylem vydávali špatné zboží v průměru třikrát až čtyřikrát do týdne. Od nasazení LOKiA se jim to nestalo ani jednou.

„Většina zubních kartáčků na našem skladu vypadá stejně nebo má podobné obaly, takže pro skladníky bylo těžké vždy najít správný produkt. Občas jsme například zákazníkovi poslali o tisíc korun dražší kartáček, než který si ve skutečnosti objednal. Takový člověk se pak často ani neozve, takže vy jen počítáte ztráty,“ vzpomíná Petr Matoušek na dobu před nasazením skladového systému.

Systém ve firmě Bonus Bona dále zrychlil vychystávání objednávek a jejich expedici. Na Vánoce 2018 trvalo vychystání všech objednávek v jeden den přibližně 12 hodin, o rok později ten stejný počet objednávek skladníci vychystali za 2 hodiny. „Práce se skladovým systémem Lokia je navíc extrémně jednoduchá, klidně můžu do skladu i já, když má kolega dovolenou. A myslím, že by to zvládl i můj 16letý syn,“ říká Matoušek.

Právě na jednoduchosti a lehkosti si LOKiA zakládá. „Systém jsme vyvinuli jako lehké cloudové řešení, absolutní protipól toho, co si spousta lidí pod pojmem WMS představí,“ dodává Tomáš Kormaňák, produktový specialista LOKiA WMS.

Rychlejší odbavování objednávek, evidence skladových pozic nebo optimalizace tras ve skladu ušetřily firmě Bonus Bona jednoho zaměstnance. „Kdybychom neměli skladový systém, potřebujeme do skladu o člověka více. Díky evidenci pozic jsme navíc mohli přejít na náhodný systém zaskladňování zboží, kdy jednotlivé položky umísťujeme na první vhodnou pozici. Zaskladňování i vyskladňování zboží je pak rychlejší, než když musíte produkty systematicky řadit vedle sebe,“ uzavírá Matoušek.

Výběrem skladového systému v Bonus Bona strávili několik týdnů, jednu chvíli zvažovali i vlastní řešení na míru. Nakonec zvítězila LOKiA WMS, mimo jiné proto, že umožňuje provádět inventury za chodu a lze ji propojit s jinými podnikovými systémy. V Bonus Bona využívají kompletní integraci s on-line účetním softwarem ABRA FlexiBee.

„Integrace LOKiA WMS s účetním softwarem FlexiBee, kterou jsme v Dativery připravili, otevírá e-shopům možnost využívat efektivní skladový management za zlomek nákladů funkčně srovnatelných WMS,“ vysvětluje Petr Ferschmann, ředitel Dativery. „Těšíme se na nástup pokročilého řízení skladů do malých a středních obchodních firem, které si je zatím nemohly dovolit,“ doplňuje Ferschmann.

Zdroj: GRiT

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?