• CZ
  • SK

Den obchodního ředitele – Martin přijel na CRM

 24. 11. 2010

11. listopadu v 11h a 11 minut začala v Brně konference s názvem „Den obchodního ředitele“.  Pranostika vztahující se k tomuto symbolickému datu, které je významné zejména pro vinaře a provozovatele lyžařských areálů, se nenaplnila a dopravit se na místo bylo snadné i pro auta s letními pneumatikami. Místo, aby přijel Martin na bílém koni, dovezl něco zcela jiného – Microsoft Dynamics CRM a elektronickou fakturaci.

Vztahy se zákazníky – aktuální téma

Zaplněný kongresový sál brněnského hotelu Myslivna poukázal na zvýšenou potřebu firem řešit vztahy se zákazníky. Přítomni byli především obchodní ředitelé a zástupci managementu.  Z menší části pak IT manažeři a ekonomičtí či finanční ředitelé. 

Akci pořádala společnost CCV Informační systémy, ve spolupráci s firmou Microsoft a byla odvětvově zaměřená primárně na sektor rychloobrátkového zboží. V hledišti tedy převažovali především firmy podnikající v oboru potravinářství nebo spotřebního zboží, našli se ale i zástupci farmaceutického nebo chemického průmyslu.

Podívejte se na fotografie z konference na Facebooku

V rámci konference byla pro účastníky připravena také anketa, kde se jich 73% shodlo na požadavku, že CRM systémy by měl obchodníkům podávat informace o plnění dodavatelských požadavků. Monitoring a měření výkonnosti obchodního týmu pak označili jako téma, na které kladou největší důraz, dále pak reporting obchodních a marketingových aktivit.

Řízení obchodu, měření výkonnosti obchodního týmu

Po zahájení akce, kterého se ujal Marek Procházka, ředitel divize CCV Business Solutions, byla na programu přednáška Petra Hampejse. Produktový manažer společnosti Microsoft ukázal, jak pomocí řešení Microsoft Dynamics CRM efektivně řídit obchodní procesy, měřit výkonnost obchodního týmu, pečovat o dodavatelsko odběratelské vztahy a plánovat a zprůhlednit vývoj prodejů. Svou prezentaci spojil také s živými ukázkami nejnovější verze Microsoft Dynamics CRM.

Mobilní CRM, produktivita a elektronická fakturace

Odpolední blok zahájil Dalibor Damborský, který účastníkům posilněným ochutnávkou Svatomartinského vína poskytl vhled do oblasti osobní produktivity. S pomocí nástrojů, jako jsou CRM systém a time management s využitím metodiky GTD, se mohou pracovníci firem koncentrovat na činnosti, které jsou opravdu důležité.

Prezentace Marka Procházky ukázala, co je možné očekávat od mobilního CRM řešení s využitím chytrých telefonů a v druhé části pak, jak řídit firemní procesy a optimalizovat firemní workflow, nejen v oblasti obchodu.  Jako vzorový příklad si Marek Procházka zvolil podnikový proces elektronické fakturace, čímž také otevřel další téma programu.

O elektronické fakturaci přednášel David Reichel, ředitel divize CCV eBusiness, který účastníkům ukázal, že zbavit se papíru v celém fakturačním procesu může být jednodušší, než se zdá.  Vysvětlil, jak mohou podniky pracovat pouze s elektronickou formou faktury, a to včetně archivace. Díky pokročilým a dobře dostupným řešením formou služby lze nejen snadno přejít na elektronickou formu fakturace, ale i integrovat různé formy elektronické komunikace (EDI, datové schránky, eFakturace) do jednoho celku.

-kmn-

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?