• CZ
  • SK

Czech On-line Expo nabídne pohled "pod pokličku" úspěšných e-shopů

 11. 03. 2019

Kdo si dal pro letošní rok za cíl navýšit prodeje svého e-shopu, efektivněji využít rozpočet na reklamu, zpříjemnit cestu zákazníka od výběru zboží až po předání zásilky, zpřehlednit web nebo vylepšit si pozici ve vyhledávačích, nesmí 29. a 30. března chybět na největším českém veletrhu Czech On-line Expo.

Veletrh Czech On-line Expo spolu s doprovodným vzdělávacím programem je určen pro provozovatele e-shopů, odborníky na on-line marketing, PPC a SEO specialisty, UX konzultanty, copywritery i správce sociálních sítí. „Návštěvníci mají jedinečnou příležitost seznámit se na jednom místě s nejnovějšími trendy v oblasti českého on-linu, načerpat inspiraci, poznat potenciální dodavatele řešení a služeb, získat nové zákazníky nebo spolupracovníky. Na své si zde přijdou nejen zavedené firmy z oboru, ale také nezávislí profesionálové, pro které je letos nově připravena speciální zóna pro konzultanty,“ uvádí hlavní pořadatel veletrhu Jan Kalianko.

Veletrh, který se ještě loni jmenoval E-shop Summit & Expo, se koná 29. a 30. března v prostorách Výstaviště v pražských Holešovicích. Program 15 odborných summitů garantují marketingoví specialisté, jako například Martin Brablec z Obsahové agentury, UX a CRO konzultant David Kočí, odborník na SEO Pavel Ungr, expert na zákaznickou péči Mário Roženský a mnozí další. 

Součástí bude i burza pracovních příležitostí.

Event slibuje více než 60 hodin inspirace, novinek a trendů, které jím budou jednotliví experti dávkovat přibližně ve 100 přednáškách. Na ty, kteří dávají před teorií přednost praxi, čeká dalších 40 hodin workshopů. 

Zvyšte zásah pomocí kategorických kampaní

Spíkři odborných přednášek se v rámci PPC Summitu zaměří především na automatizaci a optimalizaci PPC kampaní. Například Radek Hudák odstartuje svoji prezentaci výsledky průzkumu, který dokazuje, že většině e-shopů přinášejí hlavní objem objednávek z PPC produktové kampaně. Posluchačům ve 40 minutách ukáže, jak to změnit a jak si díky kategorickým kampaním rozšířit zásah. Prozradí také, jak se tyto kampaně dají automatizovat a vyhodnotit vzhledem k jejich pozici v konverzní cestě. Neméně zajímavá témata si připravili i další přednášející, kteří mají mnohaleté zkušenosti s PPC kampaněmi například pro Mall.cz, DATART nebo Monetu Money Bank.

I ošklivý web může slušně vydělávat

Jan Junek v bloku UX & CRO objasní, proč jsou některé nejúspěšnější e-shopy docela ošklivé. Designéři webů jistě ocení návod na to, co dělat, když se od klienta vrátí návrh se slovy „mně se to nelíbí“. Přednáška ovšem není určena jen pro designéry, ale též zadavatele. Dozvíte se, jaký má vizuální design vliv na plnění cílů webu i jeho konverzní výkonnost.

Při navrhování a úpravách e-shopu je dobré vědět, jestli zákazníci vašemu webu správně rozumí. Přednášku na toto téma si připravil Michal Voják, který v posledních čtyřech letech pomáhal Komerční bance s navrhováním a rozvojem UX pro mobilní banku. Společně se podíváte na to, jak správně otestovat web z pohledu uživatele a odhalit nástrahy či problémy, které na zákazníky čekají. Seznámíte se také s nejčastějšími problémy z praxe.

Zákazník zůstává na prvním místě

I v on-line prostředí musí být o zákazníky co nejlépe postaráno. To si dobře uvědomuje Martin Bazala, jenž řídí ostravskou softwarovou firmu Raynet. V rámci bloku Support Summit se ve své přednášce zaměří na zákaznickou péči. Odhalí například to, jaké jsou čtyři základní ingredience, ze kterých se „vaří“ zákaznická péče Raynetu. Mimo jiné se podělí o „aha“ momenty, omyly a inspirace, z nichž sami čerpají.

Zakladatel služby Liftago Ondřej Krátký je toho názoru, že na spokojenost zákazníka má největší dopad konečný poskytovatel služby. V restauraci je to obsluha, u taxislužby samotný řidič. Posluchačům ve svém bloku podrobně rozebere, proč se u Liftago rozhodli budovat službu primárně pro řidiče.

Řízené skladování jako základ úspěšného e-shopu

V rámci prvního veletržního dne vystoupí také Tomáš Kormaňák s přednáškou na logistické téma, ve které posluchačům na příkladech z praxe ukáže, proč je dobře fungující logistika znakem úspěšného e-shopu. Díky jejímu správnému nastavení můžou e-shopy rychle naskladňovat a okamžitě zobrazovat spotřebitelům zboží dostupné k prodeji, rychle expedovat a případné vratky obratem znovu nabízet. Bohužel ne vždy tomu tak je. Tomáš Kormaňák na konkrétních příkladech popíše nejčastější chyby, se kterými se u zákazníků setkává, a také názorně ukáže, jak se jich vyvarovat.

Přednášku Řízené skladování jako základ úspěšného e-shopu můžete navštívit v Partnerském sále v pátek 29. března ve 12:40

Automatizace zpracování přijatých faktur a EDI nebude chybět

Na veletrhu se opět představí také společnost CCV Informační systémy – jednička na trhu elektronické výměny dokladů. Z úst Ladislava Chovítka se dozvíte, jak se definitivně zbavit přijatých papírových faktur, jejich ručního přepisování, nekonečného dohledávání a archivace s využitím novinky ORION Invoice Flow. Kromě toho budete mít příležitost dozvědět se více i o dalších možnostech elektronizace logistických, obchodních či účetních procesů včetně napojení na FinTech společnosti jako je Platební instituce Roger

Program veletrhu Czech On-line Expo obsahuje celkem 15 odborných summitů. Profily přednášejících a podrobný program naleznete na https://www.czechonlineexpo.cz/program.

Počet prodaných vstupenek na akci trumfnul již před Vánocemi návštěvnost minulého ročníku. V tuto chvíli se na veletrh chystá přes 4000 registrovaných návštěvníků. Vystavovatelé už zabrali 2/3 plochy. 

Czech On-line Expo dá nahlédnout pod pokličku Heureky, Zboží a Googlu

Czech On-line Expo přivítá na jednom pódiu zástupce všech významných zbožových srovnávačů v Česku. O tom, jaká je jejich role v době, kdy zákazníci tíhnou ke konkrétním značkám a jejich cenová senzibilita slábne, si budou povídat Tomáš Braverman z Heureky.cz, Milan Šmíd ze Zboží.cz a František Štrupl z české pobočky Googlu. Bude to vůbec poprvé, co se zástupci největších českých srovnávačů účastní společné diskuze.

„Střední Evropa je z pohledu zbožových srovnávačů poměrně unikátní. Na západě zákazníci mnohem častěji nakupují prostřednictvím market places typu Amazon,“ vysvětluje Honza Mayer, CEO společnost Dataweps, který bude panelovou diskuzi moderovat. Podle srpnové studie APEK využívá srovnávače vždy nebo při většině nákupů 55 % dotázaných, kteří nakupují na internetu alespoň jednou za rok. Častěji jsou to muži než ženy. Ještě před pěti lety vybíralo zboží primárně pomocí srovnávačů 70 % respondentů.

Panelová diskuse proběhne jako součást vzdělávacího veletrhu Czech On-line Expo v pátek 29. března od 11:00.

Zdroj: Tisková zpráva COE

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?