Úspora vlastní i externí práce ve firmě Fri-Service díky automatizaci zpracování faktur

 05. 11. 2020

Společnost Fri-Service Czech se zaměřuje na projekty, dodávky a servis chladících, mrazících a nářezových strojů pro maloobchodní prodej a oblast gastro. Zavedením nástroje pro automatizaci zpracování přijatých faktur iNVOiCE FLOW od firmy GRiT se jí daří šetřit firemní náklady v hodnotě 40 000 Kč měsíčně. Nemusí skenovat papírové dokumenty a jejich externí účetní firma ušetří zbytečnou rutinní práci s přepisováním dokladů.

Nástroj iNVOiCE FLOW ve firmě Fri-Service zpracovává faktury tím, že automaticky vyčítá údaje z hlavičky přijatých faktur a ty nahrává do informačního systému. Účetní z externí firmy tak nemusí údaje z každé faktury ručně přepisovat, ale pouze kontrolují, zda nástroj vytěžil data správně, a udělají případné korekce.

„Zavedení tohoto nástroje pro nás mělo dva pozitivní efekty. Zmodernizovali jsme s dodavateli doručování faktur a posíláme si je pouze elektronicky. A zadruhé jsme ušetřili práci účetní firmě. Pokud by se všechny faktury zpracovávaly do našeho účetního softwaru nadále ručně, stálo by to externí účetní víc rutinní práce a nás vyšší náklady. Bavíme se přibližně o 40 000 korunách měsíčně,“ říká Jiří Šilhánek, finanční ředitel Fri-Service.

Specialista na chladírenskou a mrazírenskou techniku má dnes téměř 1 000 dodavatelů a každý měsíc zpracuje stejný počet dokladů. Nástroj na automatizaci firmu zbavuje velkého množství zbytečné práce. „Dříve nám většina faktur chodila poštou a byl potřeba zaměstnanec, který se téměř celou pracovní dobu věnoval zpracování přijatých faktur a jejich převedení do elektronické formy. Jsme rádi, že dnes už nikdo takovou práci dělat nemusí,“ dodává Šilhánek.

iNVOiCE FLOW ale nepomáhá jenom společnosti Fri-Service, užitek z něj má také její externí účetní firma Auditor. Účetní nemusí údaje z každé přijaté faktury ručně přepisovat do informačního systému, ale pouze kontrolují, zda systém vytěžil data správně. „Upřímně jsme ze začátku měli strach, zda ten nástroj přepíše data z faktur správně a zda s tím ve výsledku nebude ještě víc práce než dříve,“ přiznává Markéta Čáslavská, hlavní účetní firmy Auditor.

„Tyto obavy se ale po čase ukázaly jako liché. Systém funguje spolehlivě a většinu faktur vytěží správně. Nemusíme se tak zdržovat rutinní a nezáživnou činností, vytěžené faktury jen zběžně kontrolujeme a v ojedinělých případech korigujeme,“ dodává Čáslavská. Auditor se díky úspoře času může věnovat odbornějším činnostem, případně obsloužit více klientů.

Samotné nasazení nástroje iNVOiCE FLOW do firmy bylo otázkou několika týdnů. Fri-Service první kroky k nasazení rozjela v květnu a v půlce července spustila ostrý provoz. „Po úvodním odladění můžu říct, že na konci prázdnin už všechno fungovalo na 100 %. A oceňuji, že v GRiTu jsou pořád na příjmu,“ uzavírá Šilhánek.

Zdroj: GRiT

Související články

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?