• CZ
  • SK

LIDL přijímá EDI doklady od svých dodavatelů

 14. 03. 2016

Diskontní maloobchodní řetězec Lidl se stal dalším významným EDI ready odběratelem. Jeho dodavatelé tak již nyní mohou při vzájemné obchodní komunikaci využívat elektronická avíza o dodání (tzv. elektronický dodací list) a také elektronické faktury ve strukturované podobě. Lidl má vlastní holdingové EDI řešení, které je plně podporováno ze strany předních poskytovatelů EDI služeb. Zapojení do elektronické výměny dokladů je tak přes tyto providery po dohodě s řetězcem velmi snadné a rychlé.


Lidl je řetězec diskontních prodejen, jehož vlastníkem je německá skupina Lidl & Schwarz-Gruppe, které patří též síť hypermarketů Kaufland. Kromě České republiky a Slovenska se prodejny této sítě nacházejí v dalších 24 státech Evropy. Řetězec nabízí především potraviny a další spotřební zboží, většinou pod svými privátními značkami. Do České republiky vstoupil Lidl jako poslední z velkých obchodních řetězců v roce 2003, kdy otevřel prvních 14 prodejen. 

Rekordní výsledky v posledním období 

LIDL - EDI ready - pokladnyDle ČTK zisk Lidlu v Česku vzrostl ve finančním roce 2014/2015 o 50 procent na 2,6 miliardy korun. Jde o nejvyšší zisk dosažený obchodním řetězcem v Česku za poslední roky. Tržby společnosti stouply o 16 procent na 33,6 miliardy korun. 

V prosinci loňského roku Lidl uvedl, že investuje v Česku do modernizace, výstavby nových prodejen a rozvoje skladových ploch během tří let devět miliard korun. Firma chce vytvořit 1500 nových pracovních míst a do roku 2018 plánuje přestavět desítky svých obchodů do nového konceptu komfortnějšího pro zákazníky. Nyní provozuje v Česku 230 obchodů a zaměstnává přes 6600 lidí. 

Jak si vedly další řetězce? 

Konkurenčním diskontním prodejnám Penny Market v roce 2014 v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun. Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při růstu tržeb o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun. Supermarkety Billa v roce 2014 vydělaly 339 milionů korun, což představuje nárůst o 62 procent. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun. 

  • Tip: Které obchodní řetězce či velcí dodavatelé již využívají EDI komunikaci, si můžete prohlédnout v sekci "EDI-ready řetězce"

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?