Již 9. května začnou dodavatelé společnosti Ahold Czech Republic navážet zboží do zbrusu nového [...]
Standardní čárový kód GS1 pro označování produktů je na světě už půl století. Zavedení mezinárodního datového nosiče se zakódovaným číslem obchodní položky BBC zařadila mezi 50 nejdůležitějších událostí ve vývoji světové ekonomiky. Snímání čárového kódu na pokladně znamenalo revoluci v retailu s obrovským dopadem do celého dodavatelského řetězce, do ekonomiky i do společnosti.
Dne 3. dubna 1973 lídři průmyslu v USA zvolili jednotný standard pro identifikaci výrobků (z osmi soutěžních návrhů vybrali symbol UPC, Universal Product Code, který vytvořila společnost IBM. V jejím týmu byl i vynálezce čárového kódu N. J. Woodland, který svůj objev patentoval již v roce 1952). O rok později standard nastoupil svoji cestu do Evropy. Na základě původního čárového kódu UPC brzy vznikl nový datový nosič, čárový kód EAN-13, umožňující globální využívání standardní třináctimístné identifikační struktury.
Zdroj: gs1cz.org
Zdroj obrázku: averyberkel.com
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?