Již 9. května začnou dodavatelé společnosti Ahold Czech Republic navážet zboží do zbrusu nového [...]
Stodvacetiprocentní nárůst tržeb v oblasti oděvů a obuvi zaznamenal v únoru Český statistický úřad, podle kterého mají zatím letos lidé největší zájem o nepotravinářské zboží. Nejméně se v únoru naopak dařilo internetovým obchodům.
Tržby v maloobchodě v únoru zpomalily meziroční růst na 4,6 procenta z lednových revidovaných 9,4 procenta. Loňské výsledky ale ovlivnila epidemie koronaviru, kvůli které byl omezený provoz některých kamenných prodejen. Vyšší zájem byl letos o všechen sortiment nepotravinářského zboží. Tržby klesly internetovým obchodům. Vyplývá to z údajů, které v úterý zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
„Nejvíce vzrostly tržby za oděvy a obuv. Prodejcům potravin se dařilo ve specializovaných prodejnách, naopak nespecializované prodejny s převahou potravin vykázaly meziroční pokles,“ uvedla ředitelka odboru statistiky obchodu ČSÚ Marie Boušková.
Tržby v prodejnách oděvů a obuvi se zvýšily o téměř 120 procent. Obchody se sportovním vybavením si polepšily o více než třetinu, v prodejnách domácích potřeb rostly tržby zhruba o 17 procent a v prodejnách elektroniky o 11,3 procenta. Více lidé utratili také v drogeriích a lékárnách.
Internetovým obchodům letos proti loňskému únoru naopak klesly tržby o více než deset procent. Nespecializované prodejny s převahou potravin si pak pohoršily o 4,3 procenta.
Tržby za prodej a opravy motorových vozidel klesly meziročně o jedno procento. Nižší byly tržby za prodej aut včetně náhradních dílů, za opravy lidé utratili více.
V meziměsíčním srovnání tržby v maloobchodu v únoru stagnovaly, přičemž za pohonné hmoty vzrostly o 1,9 procenta a za nepotravinářské zboží o jedno procento. Naopak za potraviny tržby meziměsíčně klesly o 2,2 procenta.
ČSÚ upozornil, že data za únor jsou předběžná. Definitivní údaje za všechny měsíce roku 2022 zveřejní statistici až v březnu 2023.
Zdroj: seznamzpravy.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?