• CZ
  • SK

Košík.cz představuje nový design v "nezaměnitelně fialové" barvě

 22. 04. 2024

Košík.cz zavádí novou strategii s cenami klesajícími podle počtu nakoupených položek. S tímto slibem se snaží oslovit nové zákazníky nejen v Česku, ale také na Slovensku a v Bulharsku. Součástí změn je i nový design, kdy logo, e-shop, vozidla i kurýry postupně oblékne do "nezaměnitelné fialové barvy".

Velký nákup do zásoby podle průzkumu společnosti Skála a Šulc loni nedělalo nebo téměř nedělalo 21 % Čechů. To je meziroční pokles o čtyři procentní body. Na druhou stranu ti, kteří mu zůstali věrní, za něj utrácí výrazně více než v minulosti. U internetového prodejce potravin Košík.cz meziročně počet velkých nákupů stoupl o více než pět procent a dnes se do této kategorie počítá 70 % ze všech objednávek. Toto číslo by mělo ještě letos narůst o dalších deset procentních bodů na více než čtyři objednávky z pěti.

Z rozhovorů s našimi zákazníky jasně vyplývá, že je nekonečný koloběh akčních cen začíná frustrovat. Zejména v regionech a menších městech domácnostem chybí férový přístup a pocit, že se jim obchodníci snaží vycházet vstříc a respektovat jejich skutečné potřeby. Všímají si, že do obchodů jezdí častěji než dřív, a nakupování začínají brát spíše jako nepříjemnou povinnost. A chtějí to změnit. Nenakupovat jen tam, kde je aktuálně dobrá cena podle letáku, ale mít výhodnou cenu dlouhodobě a samozřejmě u sortimentu, který vyhledávají rádi a ne takový, který obchodník zrovna vybral do akce," zmiňuje Ivan Utěšil, ředitel on-line supermarketu Košík.

Multikup s množstevní slevou

Recept, pomocí kterého chce Košík změnu přinést, se jmenuje Multikup. Tedy možnost nakupovat potraviny i další produkty s výraznou množstevní slevou. Košík jich vybudoval široké portfolio. Z původní tisícovky jejich počet nově stoupl na 3 500 položek, které pokryjí kompletní sortiment často kupovaného zboží a zahrnují každou třetí potravinu. Při nákupu se tak s Multikupem setká skutečně každý zákazník. Průměrná sleva při jeho využití dosahuje 30 % z běžné ceny produktů.

Produkty v Multikupu jsou tvořeny především dlouhodobou stálou nabídkou. Pokud se budou obměňovat, tak v řádech měsíců – tedy výrazně pomaleji, než je tomu u běžné akční nabídky. Zákazníci tak budou mít garanci, že své produkty výhodně nakoupí kdykoli po celý rok. Dohromady s dalšími akčními cenami Košík nabídne každý den 5 000 položek v akční nabídce.

Naším cílem je být jednička na velké nákupy. Chceme, aby velká objednávka, kterou běžná domácnost dělá zhruba jednou za týden až dva, znamenala vždy nízkou cenu. A to opakovaně, i když bude zákazník kupovat po celý rok stejné zboží," vysvětluje Ivan Utěšil.

Z dat Košíku vyplývá, že před rokem využívalo množstevní slevy 75 % metropolitních zákazníků, dnes je to 92 % ze všech. V regionech jejich obliba stoupla během jediného roku o dvě třetiny, využívá je 84 % ze všech zákazníků.

Košík našel svůj odstín

Aby Košík podtrhl změny, které přináší, bude se nově v celém Česku prezentovat jako expert na „velkovýhodné velkonákupy“. Slogan „Velkonákupy. Velkovýhodně.“ zároveň doplní upravené logo a také nová barevná paleta. Do ní se přebarví nejen stránky on-line supermarketu, ale postupně také celý vozový park nebo uniformy kurýrů.

Volba hlavního odstínu padla po měsících intenzivního hledání na fialovou. Ta bude v Česku mezi obchodníky s potravinami jedinečná a Košík věří, že už brzy si ji lidé s jeho Multikupem začnou spojovat.

Vybrali jsme si odstíny, které jsou nezaměnitelné," komentuje Ivan Utěšil. Jak dodáva: „Prezentovat se budeme nově ve fialové, kterou doplní bílá, broskvová, zelená a růžová. Snažili jsme se najít takové barvy, se kterými si Češi dokáží brzy spojit pohodlí, skvělou cenu, kvalitu i široký sortiment. Zkrátka všechny výhody on-line nakupování. A v našem případě také dlouhodobě výhodnou nabídku díky Multikupu."

Ivan Utěšil zároveň upozorňuje, že Košík se bude převlékat postupně. První auta se v nových kombinacích objeví v průběhu května a do prázdnin by se měli převléknout také kurýři.

Do Česka i do světa

Nakupovat výhodně ve velkém dostane šanci výrazně více domácností než doposud. Ještě na jaře totiž Košík.cz spustí své služby v pětadvaceti nových regionech. Šanci pohodlně nakupovat čerstvé potraviny s doručením do několika hodin od objednání tak získají další stovky tisíc Čechů.

Již od počátku dubna se nový způsob rozvozu do vzdálenějších regionů, který by se mohl stát předobrazem budoucího doručení nákupu kamkoli do Česka, úspěšně testuje u domácností v České Lípě a širokém okolí, ve Valašském Meziříčí nebo Hranicích na Moravě.

I přes větší vzdálenost od regionálních skladů v krajských městech zde Košík.cz ve spolupráci s logistickým operátorem DoDo dokáže nabídnout nejnižší cenu za dopravu. Navíc s doručením velkých nákupů vždy zdarma. V průběhu května se pak stejným způsobem rozšíří jeho služba například do Frýdku-Místku, Karviné, Písku, Klatov, Břeclavi, Strakonic nebo Vysokého Mýta.

V naší expanzi se jen tak nezastavíme, rádi bychom, aby u nás do budoucna mohlo čerstvé potraviny nakupovat sedm domácností z deseti," zmiňuje Ivan Utěšil. „A jen v Česku naše nová mise nekončí. Ještě v první polovině roku spustíme naše služby s novou nabídkou také na Slovensku nebo v Bulharsku," dokončuje.

Zdroj: www.zboziaprodej.cz

Související články

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?