Konference Digitalizace účetnictví 2020

Termín:  21.10.2020

Místo: Brno

Na konferenci se budeme věnovat správnému provázání účetních informačních systémů (elektronické dokumenty vs. listinná forma účetních záznamů), náležitostem elektronických účetních a daňových dokladů a jejich případným opravám, přenášení účetních záznamů, správnému příjmu e-záznamů, jejich úschově a archivaci, oběhu elektronických faktur a nastavení procesů ve firmě. Posluchače seznámíme s nástroji pro automatické vyčítání údajů z faktur a dalšími možnostmi automatizace. Ukážeme, jak funguje automatizace při zpracování účetnictví klienta účetní kanceláře po jednotlivých fázích a s využitím jednotlivých aplikací. Neopomeneme poskytování účetních aplikací na dálku, tzv. outsourcing IT, při kterém využívá více uživatelů prostřednictvím telekomunikačních technologií na dálku pronajatou aplikaci.

Nezanedbatelným bodem konference je také diskuse a zjištění, jak to může konkrétní firma prakticky udělat, aby přešla na digitální formu účetnictví.

Program

Na konferenci se seznámíte s dostupnými prostředky a aplikacemi pro ulehčení práce účetních, projdeme současnou legislativu a rámec, který zákony vymezují.  

  • úvod do problematiky, legislativní úprava (zákon o účetnictví, zákon o DPH, daňový řád)
  • účetní záznamy, jejich forma
  • náležitosti účetních, daňových dokladů
  • opravy účetních záznamů
  • přenášení účetních záznamů
  • správné přijetí e-záznamů
  • transformace účetních záznamů z jedné formy do druhé
  • podpisy na účetních záznamech
  • uchování a archivace účetních záznamů
  • nastavení systému, procesní dokumentace, vnitřní předpisy
  1. přechod na elektronické účetnictví (elektronický podpis, fakturace, výhody a rizika)
  2. právní a daňové souvislosti
  3. interní dokumentace
  4. oběh elektronických účetních dokladů, archivace
  5. vystavování e-faktur, skenování, archivace 

2. blok – Ing. Jolana Pražáková 

  • Přehled části legislativy, která se dotýká digitalizace
  • Komunikace se státní správou (formát XML, PDF)
  • Nástroje pro automatické vyčítání údajů z faktur

  1. Šablony,
  2. Umělá inteligence
  • Další možnosti automatizace
  1. Vstupní portály
  2. Zasílání emailem
  3. Předávání přes cloudová úložiště

3. blok – zástupci společností, které nabízejí komponenty, se kterými je možné využít stávající účetní systémy ke změně, k přechodu na elektronické účetnictví:

  • Automatizace účetnictví v praxi: Příběh zákazníka

Pavel Janyška, GRiT, s.r.o. a Renáta Pavičová, 3E PROJEKT, a.s., ředitelka útvaru finance a majetek

4. blok – Ing. Jolana Pražáková

Komplexní ukázka automatizace při zpracování účetnictví klienta účetní kanceláře (externí vedení účetnictví) po jednotlivých fázích a s využitím jednotlivých aplikací

  • Předání dokladu (faktura přijatá)
  • Vytěžení (vyčtení dat z faktury) aplikací
  • Zaúčtování
  • Archivace – možnosti
  • Reporting
  • Úskalí v oblasti automatizace – průkaznost, bezpečnost dat

Výhodou absolvování této konference je získání přehledu o možnostech zefektivnění práce v účtárnách a o nástrojích, které současný trh již nabízí. Nedílnou součástí je i zviditelnění směru, kterým se další vývoj v práci účetních bude ubírat. Budete schopni rozpoznat, které činnosti můžete optimalizovat již nyní a nad kterými je třeba se do budoucna zamyslet, protože je lze zcela zautomatizovat. V případě potřeby je možné s lektory prodiskutovat varianty nebo se nechat inspirovat jinými společnostmi, které se cestou automatizace již vydaly a mají první zkušenosti za sebou.

 

Více informací zde.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?