Řetězec Albert testuje v Nizozemsku prodejnu bez pokladen

Albert Heijn
 16. 09. 2019

V nizozemském sídle řetězce Albert probíhá testování automatizované prodejny podobné Amazon Go. Funguje nonstop a k nákupu stačí pouze platební karta.

Nizozemský obchodní řetězec Albert Heijn patřící do skupiny Ahold Delhaize (stejně jako v ČR Albert) testuje nový koncept obchodu bez pokladen, který se velmi podobá Amazon Go. Ten představil podobnou prodejnu již na konci roku 2016 a aktuálně provozuje v USA 18 poboček.

Prostor nové prodejny o velikosti 14 m2 v sídle společnosti v Zaandamu je naplněn nejnovějšími technologiemi. Zákazníkovi stačí k nákupu platební karta, bez ní se do prodejny ani nedostane. Vybere si produkty, které chce koupit a může zamířit k východu, kde se na obrazovce objeví seznam nakoupených položek. Platba probíhá automaticky, kdy si ji řetězec strhne z účtu a až poté se otevřou dveře.

Řetězec uvádí, že postup je stejný, jako když si doma berete jídlo z lednice. Veškerý pohyb na ploše sledují kamery a senzory v regálech dokáží rozpoznat, zda si produkt vezmete nebo ho vrátíte zpátky.

Nový koncept prý kromě pohodlného nakupování má přinést pozitiva i samotnému řetězci. Pro fungování prodejny ji doslova stačí jen „zapojit do zásuvky“. Řetězec proto plánuje tento koncept v budoucnu využít pro lokace, kde je rychle potřeba menší obchod, ale nová klasická prodejna otevřena ještě není, nebo v případě kanceláří či univerzitních areálů. Další výhodou je to, že prodejna může být v provozu 24 hodin, a je tudíž k dispozici pro nákupy v brzkých ranních nebo naopak pozdních večerních hodinách.

Novinka bude fungovat v pilotním provozu dva měsíce a bude určena zatím pouze pro zaměstnance, následně by se měla přesunout jinam.

Zdroj: Mediaguru.cz

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?