EASTLOG se letos zaměřil na proměnu logistiky

 29. 05. 2019

Více než 400 registrovaných účastníků, 42 řečníků a 45 partnerů přivítal letošní ročník největšího a nejdéle pořádaného tuzemského logistického kongresu. EASTLOG 2019 proběhl v půlce května v čestlickém Aquapalace Hotelu Prague. Letos se dvoudenní akce věnovala metamorfóze logistiky a dodavatelského řetězce. Ty v současnosti procházejí komplexní přeměnou, díky níž směřují k vyšší kvalitě a efektivitě, což ale zároveň klade značné nároky na firmy, technologické nástroje i pracovníky.

Mezi přednášejícími zaujal například Martin Piškanin z HOPI Holding, který společně se svou kolegyní Hanou Vaníkovou představil unikátní HOPI CEE Fish Hub, komplexní logistické centrum pro uskladnění a distribuci mořských plodů v regionu střední Evropy. Technology evangelist Petr Mára vystoupil s přednáškou o vztahu převratně se rozvíjejících technologií a člověka. Ekonom Martin Slaný se věnoval logistice v makroekonomickém kontextu, včetně nástinu hospodářského výhledu na letošek i příští rok.

Proměna skladů i celého oboru

Chybět pochopitelně nemohly ani zajímavé panelové diskuze. První z nich s podtitulem „Proměna skladů aneb jak hledat sklad, který obstojí před výzvami příštích let“ se zúčastnili zástupci významných průmyslových developerů i realitně-poradenských firem, konkrétně Martin Šumera ze společnosti 108 AGENCY, Miroslav Kotek z Colliers International, Dušan Kastl z firmy Contera, Tomáš Míček z P3 Logistic Parks, Pavel Sovička z Panattoni Europe, Petr Zaoral z Procházka & Partners nebo Martin Baláž z Prologisu.

V panelové diskuzi věnované ekonomickým vizím a úhlům pohledu na budoucí vývoj logistiky v ČR debatovali Miroslava Jechoux, prezidentka Klubu logistických manažerů, ekonom Martin Slaný, dále Ferdinand Hlobil, partner a head of industrial CEE ve společnosti Cushman & Wakefield, a logistický konzultant Oldřich Petránek ze společnosti InLogistics.



Fotogalerii k celému eventu najdete zde





Detailně o automobilovém průmyslu

Kromě obvyklých kongresových sekcí, jako je TRENDLOG, PRODLOG, HRLOG a druhým rokem též ITLOG, byla do programu letos premiérově zařazena sekce AUTOLOG. Ta se věnovala aktuálním logistickým trendům v automobilovém průmyslu. Například Tomáš Hladík, vedoucí consultingu ve společnosti Logio, zde prezentoval efektivní řízení dodavatelského řetězce a zároveň tuto novou sekci moderoval. Aleš Hušek, manažer logistických řešení ve firmě Toyota Material Handling CZ, se podělil o zkušenosti z projektů automatizace v automobilovém průmyslu.

Radek Janků, CEO společnosti BattSwap, přiblížil automobilové vynálezy a inovace, ze kterých už nyní můžou těžit různé firmy a v blízké budoucnosti je účinně využít pro svůj byznys. Elektromobilita a alternativní možnosti v dopravě včetně carsharingu byly tématem přednášky Martina Horského, obchodního a product marketing managera společnosti CAR4WAY.

Výroba, IT či lidské zdroje

O trendech a reálných aplikacích Průmyslu 4.0 přednášel v kongresové sekci PRODLOG Filip Plevač, odborník na digitalizaci. Řešení pro bezpečnost, optimalizaci procesu a úsporu nákladů v logistice prezentoval Jan Bajnar ze společnosti Dallmeier. O moderních trendech v logistice výrobního průmyslu hovořil Petr Jirsák z VŠE.

V rámci workshopu ITLOG vzbudila zaslouženou pozornost prezentace Aleše Špidly z Českého institutu manažerů informační bezpečnosti o kybernetických hrozbách, mezi něž mohou patřit i hackerské útoky na roboty. O standardech GS1 a logistických trendech přednášel Michal Bílý z organizace GS1 Czech Republic. Využití umělé inteligence v logistice představil Peter Bílik z firmy Anasoft. Zásady efektivní práce s dokumenty v cloudu detailně rozebrali Kateřina TillingerováJan Bárta ze společnosti NAVISYS. O digitalizaci ve výrobě a logistice podnětně debatovali Roman Žák ze společnosti Aimtec, Petr Kuchyňa z firmy Kiekert a Petr Závodný ze společnosti Dr. Max.

Workshop HRLOG přinesl mj. přednášku s názvem „Kriminální svět – znáte jeho příležitosti a trendy?“ o zaměstnávání vězňů, s níž vystoupila Lucie Streichsbierová z Rubikon Centra, které podporuje lidi v získání práce, řešení dluhů a odpovědnosti vůči sobě, rodině a svému okolí. Tři navazující prezentace Josefa Hajkra, managing directora společnosti SHINE Consulting, se zaměřily na téma změn. Jde o to, jaké kompetence a chování má rozvíjet jednotlivec v dnešní rychlé a agilní době, aby dosáhl osobní pohody, i jak si má ve vztahu k zaměstnancům počínat firma. Zazněly rovněž tipy na zlepšení prostředí v organizaci. 

Příležitost pro obchodní jednání

V průběhu hodinové pauzy na oběd proběhl BizLOG. Jedná se o krátká speed-datingová obchodní setkání mezi poskytovateli a uživateli logistických služeb.

Posílena byla na letošním kongresu také venkovní expozice. K dispozici zájemcům byly manipulační vozíky Linde a Toyota, dále tahač od společnosti Kühne + Nagel, jehož kabinu mohli účastníci navštívit, nebo elektromobily značky Volkswagen a Audi k testovacím jízdám.

Večer se pak uskutečnil neformální Logistický Business Mixer (LBM), kde si účastníci mohli po celodenním přídělu informací užít zábavu, chutné jídlo i kvalitní nápoje a případně pokračovat v navazování kontaktů. Poprvé LBM hostil Palác relaxu v přilehlém aquaparku. Večírek proběhl v havajském stylu včetně neformálního dresscode, nechyběla světelná show nebo vystoupení akvabel.

SEELOG: Den věnovaný exkurzím

Druhý den kongresu, tedy čtvrtek 16. května, byl věnován exkurzím do pokročilých logistických provozů. Zde si zájemci mohli v praxi „osahat“ mnohé z toho, o čem se dozvěděli v přednáškách, prezentacích a panelových diskuzích v průběhu předchozího dne. Jedna z návštěv proběhla v již zmíněném HOPI CEE Fish Hubu v Jažlovicích a druhá v logistickém centru řetězce Globus v Jirnech.

EDIZone je mediálním partnerem kongresu.

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?