• CZ
  • SK

Obchodní centra propagují med a včelařství

 17. 08. 2012

Obchodní centra Chodov a AFI Palác propagují v rámci evropského projektu "Bez medu to nejde" med a včelařství.

V pardubickém obchodním centru AFI Palác začala 13. srpna výstava Fascinující příběh medu, která zábavnou formou přibližuje informace o medu a včelách. Potrvá do 9. září. Výstava je z velké části kreslená, zbytek pak tvoří detailní fotografie včel.

„Aby se o medu dozvěděli více i menší či větší děti, připravili jsme pro ně na poslední srpnový den speciální program v rámci akce Hurá škola. V tento den se medová výstava rozšíří o další exponáty, jako jsou včelí úly, medové plásty nebo živé včely. Na děti budou také čekat speciální průvodkyně – včelky, které je výstavou provedou. A vlastnoručně vyrobenou včelku si děti mohou odnést s sebou domů,“ dodává Zuzana Kubíčková, marketingová manažerka AFI Paláce.

Výstava je součástí projektu podporovaného Evropskou unií „Bez medu to nejde“, jehož cílem je zvýšení povědomí o kvalitním domácím medu a podpora českého včelařství. V rámci stejného projektu podporuje včelařství také pražské Obchodní centrum Chodov. V květnu na svou střechu instalovalo ve spolupráci s Českým svazem včelařů úly, o které se stará kroužek mladých včelařů Vyšehradští včelaříci. Med se ze zdejších úlů sklízí zhruba jednou za dva měsíce. V rámci tzv. medobraní zde probíhají také osvětové akce.

„Na střeše Centra Chodov máme tři včelstva, což celkem znamená přibližně 200 000 jedinců. Produkují světlý, čirý a velmi chutný nektarový med, u něhož předpokládáme výnos 40 – 50 kg na úl. Toto číslo potvrzuje, že síly včelstev jsou vyrovnané a že mají vynikající kondici,“ vysvětluje Rudolf Peleška, tajemník Českého svazu včelařů.

Zdroj: Klára Čikarová, Regal

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?