Newsletter

Sledujte novinky EdiZone

Úvod > Články > EDI komunikace > EDI komunikace přímo zvyšuje výkon dodavatelského řetězce, prokázala studie

EDI komunikace přímo zvyšuje výkon dodavatelského řetězce, prokázala studie

7. dubna 2015 | EDI komunikace

Rozvoj elektronické výměny dat přináší do firem nahrazení složitých a pracných manuálních procesů oběhu daňových a logistických dokladů. Aktuální studie renomované společnosti IDC prokázala přímou souvislost mezi tím, jak zvýšené přijímání technologií B2B integrace mezi jednotlivými podnikovými systémy obchodujících protistran přímo zvyšuje výkon dodavatelského řetězce (SCM).

Přijetí integračních B2B technologií má vynikající obchodní výsledky,“ hodnotí Lorenzo Veronesi, Research Manager společnosti IDC, která přináší výsledky celosvětového výzkumu dopadů zavádění technologií B2B na oblast výroby a procesů dodavatelsko–odběratelských vztahů. Studie IDC Manufacturing Insights byla sponzorovaná společností GXS a soustředila se na vybrané metriky dodavatelského řetězce, které se prokazatelně zlepšily nasazením EDI komunikace (Electronic Data Interchange) pro výměnu strukturovaných elektronických dokladů a jejich automatizované zpracování ERP systémem.

B2B integrace dokladů zvyšuje přehled pro správná rozhodnutí

Jakmile jsou díky EDI komunikaci obchodní B2B procesy automatizovány a transakce přenášeny elektronicky, nejčastěji s využitím EDI XML formátů, pak je prvním dostupným přínosem samotný vyšší přehled o toku těchto plnění, což urychluje celý proces rozhodování v obchodu a logistice. To také umožňuje rychle reagovat na měnící se požadavky zákazníků a optimalizovat potřebným směrem obchodní procesy. Právě data přenášená přes EDI komunikaci jsou přesně ten druh informací, který potřebuje obchodující firma mít na dosah ruky, pokud chce zůstat konkurenceschopná na svém trhu.

Dopady, které studie uvádí, jsou zejména z ekonomického hlediska zkrácení doby na zpracování dokladů s využitím EDI komunikace o 156 %, zvýšení schopnosti reakce na nepředvídatelné události na trhu o 89 % a v neposlední řadě 22% snížení použitého objemu hotovosti pro vykrytí obchodních případů. Z pohledu logistiky je pak významným dopadem 48% zlepšení dodacích lhůt zákazníkům a 35% zlepšení obrátkovosti zásob. 

Jste-li kupujícím na straně objednávkové transakce, pak EDI komunikace poskytne potřebná data pro odpovědi na otázky, jako jsou:

  • Kdy bude dodáno zboží, které jsem si objednal? 
  • Bude existovat zpoždění zásilky? 
  • Jaké procento z mých dodavatelů bude avizovat dodání včas pro mé příjmové kapacity? 
  • Mám skutečně zajištěny hlavní typy dokumentů, které dokladují auditní stopu případu? 
  • Kdo jsou moji přední dodavatelé a kolik transakcí s nimi máme aktuálně dokončeno? 
  • Kdo je dobrý či špatný dodavatel v kompletnosti, přesnosti nebo včasnosti dodávek?

A teď si představte, že jste naopak dodavatelem takové objednávkové transakce, pak chcete odpovědi na jiné otázky, jako například: 

  • Má můj zákazník předloženu objednávku, na kterou můj systém čeká? 
  • Byla moje faktura přijata? Může být má faktura zaplacena? 
  • Který z mých zákazníků mi během tohoto týdne poslal nejvíce objednávek? 
  • Který z mých zákazníků má hodně změn vůči stavu nákupních objednávek? 
  • Který z mých zákazníků avizuje platbu faktury a který naopak platí později, než potřebuji, a co s tím mohu dělat?

Existuje pak několik typů informací, ke kterým potřebuje manažer rychlý a snadný přístup s cílem učinit obchodní rozhodnutí. Podle zprávy 65 % dotázaných firem uvedlo, že potřebují zlepšit své schopnosti analyzovat právě taková data. A polovina všech společností připouští, že do těchto informací dosud investuje méně, než je potřeba, aby se vyhnuli opakovaným problémům, které zvyšují náklady v řetězci.

Jak jste na tom se zaváděním, či rozvojem EDI komunikace s obchodními partnery  vy?

-onr-

Související:

Doporučujeme:

Žádné komentáře

Přidat komentář

* Povinné položky



CAPTCHA image for SPAM prevention
If you can't read the word, click here.
*

Informace o ochraně soukromí: zadaný email a vaše IP adresa se veřejně nezobrazuje. Přidáním příspěvku se zavazujete dodržovat etický názorový kodex: příspěvek nesmí obsahovat prokazatelně protiprávní obsah, spam (nevyžádané reklamní sdělení a odkazy) a vulgarismy. V případě pochybností o vhodnosti příspěvku rozhoduje názor redakce, příspěvky neodpovídající kodexu mohou být vymazány.

Twitter

Reklama

 
 
© 2008–2016  Edizone.cz