Kaufland investuje 3,25 miliardy Kč do prodejen a otevře nové obchody

 27. 11. 2016

Obchodní řetězec Kaufland letos investuje do modernizace prodejen 3,25 miliardy korun. Do tří let plánuje investovat do obchodů deset miliard korun. Letos po modernizaci otevřel 14 poboček, patnáctá se otevřela minulý čtvrtek v Havířově. Dalších osm zmodernizovaných a dvě nové plánuje otevřít do konce roku.

Tržby Kauflandu v Česku ve finančním roce 2014/2015 stouply o sedm procent na 55,2 miliardy korun. Zisk firmy, která patří mezi největší maloobchodní prodejce v ČR, vzrostl o 34 procent na 2,1 miliardy korun.

"V následujícím období společnost počítá s otevřením několika dalších nových obchodních domů, jakož i se zvyšováním obratu ve stávajících prodejnách," uvedla dříve firma.

Nová prodejna vyroste v Kuřimi

Příští rok plánuje otevřít další pobočky. Jedna ze zcela nových prodejen vyroste v dvanáctitisícovém městě Kuřimi, které je díky desetikilometrové blízkosti Brna jedním z nejrychleji rostoucích měst v Česku. Ve městě provozuje obchody maloobchodní síť Brněnka a působí v něm supermarkety Albert, Penny a Lidl. Ještě před dvěma lety to vypadalo, že Kuřimští kromě toho budou chodit nakupovat do nového obchodu společnosti Tesco.

Teď je však jasné, že tam místo něj vyroste Kaufland. Tesco svému konkurentovi prodalo v červnu stavební pozemek a Kaufland získal veškerá stavební povolení. Kuřim se tak stane zřejmě 127. pobočkou, kterou bude mít tento řetězec otevřenou v Česku.

Podle místostarosty Kuřimi Davida Holmana na plánovaný příchod Kauflandu nemají místní jednotný názor a existuje řada odpůrců. „Část lidí z horní části města mají pocit, že jim v okolí takový obchod chybí. Na druhou stranu se však u některých objevily obavy, že další supermarket zruinuje malé zavedené prodejny," vysvětlil místostarosta odpor proti dalšímu zahraničnímu řetězci ve městě.

Kaufland, který patří do německé maloobchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe, vstoupil na tuzemský trh v roce 1998. Nyní zaměstnává v ČR téměř 12.000 zaměstnanců. Patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz stejně jako řetězec Lidl, který loni v Česku vykázal zisk 2,6 miliardy korun při tržbách 33,6 miliardy Kč.

-onr

Související články

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?